23 maj 2015

Ett fikonträd


Jo jag köpte ett fikonträd för ett par veckor sen. Här uppe i vår mataffär stod det och väntade på mig! Vi har ingen blomsterbutik precis i närheten så mataffären har satsar lite extra på växter och man hittar fina saker lite då och då!


Så detta fick alltså följa med hem på cykeln. Dock tror jag att jag var lite väl snabb med att ställa ute det i solen för vissa blad är riktigt risiga och han ser lite hängig ut... Någon som vet hur man gör med fikonträd? Jag har läst att de ska stå varmt och soligt, men jag har ingen aning om när, jag var uppenbarligen för snabb...

Aja, nu har jag i alla fall ställt in det i skyddat läge med halvskugga ett tag så får vi väl se hur det går:)

Ha en fin lördag! Kram Emma

5 kommentarer:

  1. Vad häftigt och läckert med fikonträd, men har ingen aning om hur man sköter det. Hoppas trädet repar sig...
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Ohh så fint det blev, och imponerande att ta med den på cykeln =D, den repar sig nog bara värmen kommer =D

    SvaraRadera
  3. Nja, fikonträd vet jag inte mycket om tyvärr!
    Men vilken underbar dag det har varit!
    Helt fantastisk.
    Och underbart att må bättre och få vara ute jag med! :)
    Hoppas ni får en mysig kväll!
    Ska ni se på eurovision?
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Har inget fikonträd, men googla så hittar du säkert något svar. Lyxigt med en sådan välsorterad affär. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag kan tyvärr inte tipsa dig för jag kan ingenting om växter men jag önskar dig lycka till. Kram Anette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...